Durant els últims sis mesos, l’equip de la web Motorcycle Data ha recopilat una base de dades completa amb els valors de referència en els principals mercats internacionals. Amb aquestes dades han elaborat l’Informe Global de Preus de Motocicletes, que revela diferències significatives quant a tendències i preferències en cada regió.
Amèrica del Nord
Amb un preu mitjà de 12.454 USD, és la regió més cara. El mercat està molt fragmentat:
Motocròs: 18,93% de les vendes, preu mitjà 5.893 USD.
Enduro: 14,68% del mercat, preu mitjà 8.503 USD.
Cruiser: 13,44% del mercat, preu mitjà 18.662 USD.
La preferència per motocicletes potents i d’alta qualitat eleva la mitjana, igual que ocorre a Europa.
Europa Occidental
Aquí el preu mitjà aconsegueix els 12.212 USD. Les més demandades són:
Naked: 37,44% del mercat, preu mitjà 9.352 USD.
Adventure: 23,79%, amb un preu mitjà de 15.618 USD.
La regió es caracteritza per la força del segment naked, amb una clara orientació cap a models versàtils i de gamma mitjana-alta.
Llatinoamèrica
El preu mitjà se situa en 3.170 USD. Predominen les motocicletes més accessibles:
Urbanes (126-250cc): 45,99% de les vendes, preu mitjà 2.128 USD.
Enduro (126-250cc): 21,93%, amb un preu mitjà de 3.311 USD.
A diferència d’Amèrica del Nord i Europa, el mercat llatinoamericà es concentra en models econòmics i funcionals.
Sud-est asiàtic
En aquesta regió, els preus són els segons més baixos, amb una mitjana de 2.344 USD. Els segments principals són:
Urbanes (101-250cc): 44,65%, preu mitjà 1.092 USD.
Naked (101-250cc): 24,27%, amb una mitjana de 2.448 USD.
La demanda se centra en transport assequible i eficient.
l’Índia
Amb el preu mig més sota del món (1.133 USD), el mercat està dominat per:
Urbana (50-125cc): 67,41% de les vendes, amb un preu mitjà de 881 USD.
La motocicleta es posiciona com a solució de mobilitat bàsica i accessible per a milions de persones.
L’informe posa de manifest l’adaptació tant en preu com en tipologia a les preferències regionals de consum que defineixen al mercat global de dues rodes. Aquestes dinàmiques regionals són clau perquè fabricants i distribuïdors adaptin la seva oferta i aprofitin les oportunitats emergents.