El #SHADrider portuguès Fabio Grazina ens presenta un viatge per una de les zones amb més encant d’Europa. Partint d’Itàlia, travessant l’Adriàtic amb vaixell per recórrer Croàcia i Montenegro amb una petita incursió a Albània. Tot en només sis dies.
Dia 1
Civitavecchia – Roma – Ancona
Després d’arribar a Civitavecchia, la veritable aventura estava a punt de començar. Aquest primer dia, vaig haver de creuar Itàlia d’una banda a l’altra, així que vaig utilitzar l’autopista per arribar al ferri a Ancona al final del dia. Va ser el dia més esgotador, feia uns 40 º de temperatura i els paisatges eren molt similars entre si. Al final del dia, vaig aconseguir arribar a la meva primera destinació per embarcar en un ferri amb destinació a Split (Croàcia).
Dia 2
Split – Dubrovnik – Kotor
Després de passar la nit al ferri pel mar Adriàtic, vaig arribar a Croàcia amb els primers raigs del sol. Tot era nou per a mi: els senyals de trànsit, els noms de les ciutats, els paisatges muntanyencs… i l’idioma. Encara per carreteres nacionals, em vaig dirigir al sud cap a Dubrovnik. Una ciutat plena d´història que no es pot deixar de visitar. Es va fer famosa recentment per ser un dels escenaris de la sèrie Joc de Trons , així que, en entrar a les seves muralles, moltes vistes et resultaven familiars.
Després d’una breu visita a aquesta mítica ciutat, vaig continuar la ruta més cap al sud fins a entrar a Montenegro. Tingueu en compte que per això es necessita passaport i els documents de la moto. Vaig parar en una de les primeres benzineres per comprar una targeta SIM i així tenir accés a internet. Montenegro és un país molt petit, però fantàstic per recórrer amb moto. Aquella nit vaig acampar al costat de la badia de Kotor.
Dia 3
Kotor
El tercer dia, després d’acampar a tocar de la badia de Kotor, vaig decidir aprofitar per explorar la zona. Recomano recórrer tota la badia amb moto, visitar la fortalesa de Kotor i després pujar la muntanya per la carretera serpentejant coneguda com “Kotor Serpentine”. A dalt es pot gaudir d’un bon àpat al restaurant local. Després de dinar, vaig decidir caminar pel Parc Nacional Lovćen, per seguidament tornar a la badia.
Dia 4
Kotor – Sveti Stefan – Albània
És molt agradable recórrer la costa de Montenegro i visitar Sveti Stefan. Té la peculiaritat de ser un poble construït a una petita illa amb només una carretera d’accés. Hi vaig passar tot el matí a la platja.
Com he dit, Montenegro és un país petit, i en poc més d’una hora des de Sveti Stefan ja era a Albània. Va ser una visita molt curta, i l’únic lloc que vaig visitar al país va ser la ciutat de Shkoder.
Dia 5
Shkoder – Monestir d’Ostrog – Kotor
El pla principal en entrar a Albània era vorejar el llac Skadar. Aquest llac està al bell mig dels dos països i, sortint de Montenegro, només es pot envoltar completament travessant Albània.
Després de tornar a entrar a Montenegro, em vaig dirigir al Monestir d’Ostrog, un monestir ortodox serbi situat sobre una paret rocosa vertical al penya-segat Ostroška Greda. Al final del dia vaig tornar a la ciutat de Kotor.
Dia 6
Kotor – Split
El meu pla per al darrer dia era entrar a Bòsnia i Hercegovina i fer el recorregut fins a Split. Però temia no arribar a temps per agafar el ferri de tornada, així que vaig acabar fent exactament el mateix camí d’anada, passant novament per Dubrovnik, però sense parar, anant directament fins a Split, donant per finalitzat la meva breu però intensa ruta pels Balcans.
Equipament
Per aquest viatge vaig utilitzar el meu habitual CFMoto 800 MT, equipada amb un bagul Terra TR55 i les alforges laterals tèxtils TR40. Aquesta combinació la considero ideal per a un viatge en solitari. La rigidesa del bagul ens permet transportar amb tranquil·litat qualsevol enser delicat i guardar el casc amb total tranquil·litat. La mateixa tranquil·litat que proporciona el Double Lock System de la TR40, ja que pots deixar les alforges ancorades durant la nit sense preocupar-te’n, la qual cosa és summament pràctic.
Els Balcans són zones amb bons serveis d’assistència, però sempre és convenient viatjar amb un mínim equipament per ser autosuficient en cas de necessitat: eines bàsiques, kit antipunxades, claus amb els passos més habituals de la nostra moto, unes quantes brides, cinta americana i esprai de cadena.
Espero que gaudiu del viatge si us decidiu pels Balcans per a la vostra ruta d’estiu.