L’empresa de Barcelona continua ampliant la seva estructura i consolidant la seva cartera de clients gràcies a un producte avançat i un equip potent
Aquest any se celebra el mig segle d´història del grup NAD, propietària de la marca SHAD. L’empresa fundada a Mollet del Vallès (Barcelona) per Jaume Xicola Gascón celebra l’esdeveniment amb una activitat consolidada i un sostingut creixement en totes les àrees productives. Amb el fill del fundador Jaume Xicola Serrano com a nou CEO afronten els nous reptes de la globalització i el canvi constant en la mobilitat personal.
El disseny i la innovació han estat les claus de l’èxit i el tret diferencial que els fa ser líders. El desenvolupament de solucions el realitza un equip de disseny i enginyeria altament qualificat, i el registre de patents pròpies i premis internacionals de disseny són una mostra de la seva importància certificant el seu focus per l’R+D+i.
“Comptem amb un gran equip de treballadors/es i proveïdors/es que aporten la necessària solidesa per arribar fins aquí i poder continuar creixent any rere any. S’han fet projectes per a grans marques amb solucions disruptives. Tots els productes expansibles del sector de la moto es produeixen a les nostres instal·lacions (BMW i SHAD). També produïm seients d´alta gamma amb electrònica integrada i tecnologies que busquen confort i durabilitat. Tot això fent evolucionar la nostra línia de productes amb un estil que ja és reconegut pel seu disseny i innovació.” Jaume Xicola Serrano, CEO SHAD-NAD
L’EXPERIÈNCIA DE 50 ANYS:
- Jaume Xicola Gascón va començar a fabricar seients de moto per a marques locals com DERBI, MOTORHISPÀNIA, MOTO VESPA, MONTESA, SANGLAS, etc.
- Durant la dècada posterior dels 80, s’inicia la col·laboració amb les filials espanyoles de marques globals com ara HONDA, YAMAHA i SUZUKI.
- Als 90 es comença a col·laborar amb empreses de caràcter internacional. PEUGEOT, MBK i BMW seran els primers clients fora d?Espanya.
- El 1992 a NAD es va iniciar una nova aventura, crear una marca pròpia per començar a vendre a l’Aftermarket sota el nom de SHAD, que als seus inicis fabricava accessoris per a moto i bicicleta.
- A finals de 1994 arriba un nou repte per a NAD: desenvolupar i produir maletes OEM per a una de les marques més “Premium” del sector. De la mà de BMW comencen el projecte i la producció de la primera maleta OEM per a l’icònic model R1200C.
- A partir d’aquell moment es va decidir que la visió de la companyia recauria en l’expansió comercial a nivell internacional, cosa que els ha portat 50 anys després del seu naixement a ser un referent mundial en la fabricació de seients, maletes i altres accessoris per a motocicletes.
- A les instal·lacions NAD de Barcelona mantenen la producció del 70% de la facturació, donant rellevància al control dels processos i el desenvolupament tecnològic propi. Els seus països amb filial recullen la resta de la producció, del 25% a la Xina i 5% a Indonèsia, cosa que els ha permès tenir presència a més de 80 països a tot el món.
- Tot el seu equip de disseny i enginyeria està localitzat a Barcelona i amb centres productius propis localitzats a Barcelona, Jakarta i Xangai. El 2022 SHAD va superar per primera vegada la xifra de 900.000 productes venuts, donant mostra del potencial de la marca.
REPTES DE FUTUR
“El futur ens espera sempre amb incerteses, però alhora amb millor preparació i capacitat.
Tambaleja el model productiu global, els costos i les primeres matèries són variables com mai i la mobilitat està enmig d’un important procés de transformació que ha de proposar millores rellevants també en la sostenibilitat del planeta.
Aquest és l’escenari que vivim i on enfoquem els nostres esforços i estratègies. Després de 50 anys arribem forts i preparats, amb l’objectiu de sortir reforçats i més competitius que mai”. Jaume Xicola Serrano, CEO SHAD-NAD .